Focus op wat het meest belangrijk is; namelijk dat je connectie maakt met je klanten, je dienst, en je aanbod, zodat je kan verkopen zonder je vies of commercieel te voelen. 

Starten met marketing, hoe doe ik dat?

Een vast stappenplan helpt. Waarom? Dat brengt rust, een plan en daarmee focus. Want wie verdwaalt er niet in alle dingen die je kunt doen als het om marketing gaan. Hier een sneakpeak van mijn methode:

 

  1. De grondslag; wie ben jij als organisatie en waarom doe je wat je doet? Dit doe ik een een strategie-sessie; why-how-what - ofwel missie, visie, positionering. Ofwel; duidelijkheid en kiezen. Dat is niet alleen voor jou fijn maar ook voor anderen, zodat ze weten ze wat je doet!
  2. Je aanbod bepalen
  3. Klantinterviews 
  4. Persona formuleren en sinds kort refereren met AI - Chat GPT
  5. Customer Journey uittekenen
  6. Bepalen waar de grootste impact gemaakt kan worden en terug naar de begin vraag van de klant om te kijken of die op elkaar afstemmen?
  7. Contentkalender en activiteiten kalender maken voor een X aantal maanden.
  8. Aan de slag daar waar nodig!